تولید پالایشگاه گاز ایلام از ظرفیت اسمی فراتر رفت
نوشته شده توسط : zwembril

'عبدالرضا اكبرزاده' روز یكشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: درپی سرمای روزهای اخیر دراثر ورود توده هوای سرد و گسترش و ماندگاری آن در استان های سردسیر و كوهستانی غرب كشور، مصرف گاز بطور بی سابقه افزایش یافت و باعث افت فشار در خطوط اصلی توزیع گاز شد.

وی افزود: پالایشگاه گاز ایلام تنها منبع تولید گاز شیرین در غرب كشور است.

سرپرست پالایشگاه گاز ایلام خاطرنشان كرد: با همكاری بخش های مختلف مهندسی و عملیات برای نخستین بار موفق به عبور از ظرفیت اسمی و دستیابی به ركورد 107 درصد تولید شده ایم.

اكبرزاده گفت: به دلیل موقعیت منحصر به فرد پالایشگاه از لحاظ خطوط گازرسانی، استان‌های ایلام، كرمانشاه، كردستان، همدان و تا حدودی مركزی از تقویت فشار این پالایشگاه بهره مند خواهند شد.

وی افزود: پالایشگاه گاز ایلام اكنون امكان تولید روزانه شش میلیون و 800 هزار متر مكعب گاز را دارد.

سرپرست پالایشگاه گاز ایلام ادامه داد: این پالایشگاه پس از وقفه چند ماهه از 17 مهر امسال وارد مدار تولید شده كه با توجه به تمهیدهای اندیشیده شده بیشتر از ظرفیت طراحی تولید داشته و تاكنون بیش از 450 میلیون مترمكعب گاز شیرین به خط سراسری تزریق شده است.

اكبرزاده اضافه كرد: با راه اندازی مجدد این پالایشگاه روزانه 370 هزار مترمكعب اتان، یك هزارو 300 مترمكعب پروپان، یك هزارو 200 مترمكعب بنزین طبیعی و 340 تن گوگرد تولید می شود.

سرپرست پالایشگاه گاز ایلام با اشاره به پایان طراحی مرحله دوم توسعه این مجتمع افزود: مرحله دوم این طرح آماده واگذاری بوده و بزودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

اكبرزاده یادآور شد: با راه اندازی مرحله دوم، ظرفیت تولید گاز این پالایشگاه به 2/10 میلیون مترمكعب در روز افزایش می یابد.

عملیات اجرایی پالایشگاه گاز ایلام از سال 82 آغاز و در دی ‌ماه سال 86 بهره‌ برداری آزمایشی از آن شروع شد.

این پالایشگاه با هدف تامین گاز خانگی استان، خوراك پتروشیمی ایلام، شیرین سازی گاز ترش مناطق تنگ بیجار و كمانكوه و تقویت فشار گاز غرب كشور راه اندازی شده است.ك/3

540/534/ 640





:: برچسب‌ها: آب , پرندگان , پرنده ,
:: بازدید از این مطلب : 363
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: